Honza *1980: "TAIJI je ideální způsob, jak se zbavit stresu z práce a dokonale si vyčistit hlavu"

06.02.2013

Cvičit jsem začal v roce 2004 na jaře, takže jedu s vámi už čtyři a půl roku. Důvod proč jsem se rozhodl tenkrát úplně poprvé vyzkoušet TAIJI byl ten, že jsem z minulosti měl zdravotní problémy, když jsem hrál 10 let závodně házenou a tak jsem hledal nějaké cvičení, kde by moje tělo nemuselo namáhat ony pošramocené části těla.

Dlouho jsem nemohl nic najít, až mě shoda okolností přivedla na první hodinu TAIJI do domu U Slunce. Hned od první hodiny mě toto cvičení naprosto pohltilo a někde uvnitř jsem věděl, že to je to pravé a že se tomu chci věnovat dlouhodobě.
Po prvních několika lekcích jsem zjistil, že cvičení má pozitivní vliv na hybnost těla. Především klouby, svaly a šlachy se ohýbaly a napínaly podstatně líp, než předtím. Skoro jako za mých "mladých" let :-).
S postupem času jsem ale začal zjišťovat, že mi cvičení přináší i další a pro mě docela podstatný užitek. Pravidelným cvičením TAIJI u mě docházelo k tomu, že jsem se začal cítit mnohem více vyrovnaný a klidný. Cítil jsem se prostě v pohodě.

Vzhledem k tomu, že mám, bohužel jako spousta lidí, docela stresové zaměstnání, zjistil jsem, že TAIJI je ideální způsob, jak se zbavit stresu z práce a naprosto dokonale si vyčistit hlavu.
Postupným cvičením se začalo dostavovat vnímání vnitřní energie, o které jsem před tím neměl ani páru a kdyby mě o tom někdo přesvědčoval, tak bych mu moc nevěřil. Nejdříve se to začalo projevovat v konečcích prstů a postupem času se to začalo naprosto samovolně rozšiřovat do celého těla.

Vnitřní energie mě začala naplňovat a ovládat. Člověk se chvílemi cítí, jako kdyby sám sebe pozoroval zvenku, jako kdyby tělo naprosto nic nevážilo a jen tak se vznášelo v prostoru. Těžko se tyhle pocity popisují, protože každý z nás to asi cítí trošku jinak. Nejlepší způsob jak tyhle věci pochopit a zažít je vyzkoušet cvičení na vlastní kůži.
V neposlední řadě je výhoda cvičení v tom, že se dá správným aplikováním forem využít při sebeobraně, což se v dnešní době bezesporu hodí každému. Proto velice vítám, že od září nově dojde k výuce praktického TAIJI a tohle cvičení dostane další, pro mě dosud skoro nepoznaný rozměr.


Výhoda je, že člověk může cvičit TAIJI léta a stejně je stále co zdokonalovat a pokaždé si v tom člověk najde něco nového, čeho si dřív před tím nevšiml nebo tomu nevěnoval pozornost. Po několika letech cvičení musím dát zapravdu všem "otřepaným" frázím, že TAIJI je cvičení na celý život.
A pochopitelně nesmím zapomenout na to, že na cvičení se člověk seznámí se spoustou bezva lidiček, se kterýma pak tráví i volný čas mimo cvičení :-).
Toť vše. ALLES GUTE :-))

Honza *1980

 © Tomáš Bezděk 2020 - Obchodní podmínky a Ochrana osobních údajů v menu / kontakt
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky