Venca: "Dále se jedná o zcela, pro mne, neznámou filosofii sportu."

16.07.2013

Čau Tome,

celé léto se snažím napsat svoje poznatky se cvičením - tedy: "furt nic". Tj. ona vysněná čchi. Teď ale když mám v ruce leták ze včerejší úvodní hodiny, je jasné, že není divu. Mlíčňáci na hraně mezi stupni 1 - 2 ještě nemají nárok. Snad někdy později...

Ale přesto:

Mnoho osobních zkušeností je totožných se zkušenostmi např. Míly i Petry. Možná to je takový mix, i vzhledem k tomu, že věkově jsem někde mezi.

Například postoj prázdnoty byl zpočátku nudný, namáhavý - bolely deltové svaly, staré zranění ramenního kloubu. Postupně - a při včerejším cvičení a postupném uvolňování po vrstvách - je to něco zcela nového.

Zatím ale pro mne největší přínos je v pravidelném cvičení a jeho jádro bude v rozcvičce. A možná také v tom, že v průběhu dne, to dle stupně fyzické únavy, si začne člověk uvědomovat chyby v držení těla a má i nástroj jak se s tím vyrovnat a sám si pomoci. Vylepšila se záda. Pravidelně se změnami počasí jsem měl pocity "dřevené nohy" a v kříži hrozbu, že to zase začne.

Dále se jedná o zcela (pro mne) neznámou filosofii "sportu". Sportovcům většinou udělá dobře trénink na doraz. Potom přijde zotavování (s věkem se tato značně prodlužuje), takže nakonec vše vyznívá do útlumu, nikoli do nějakého "zvyšování výkonu".

Podařilo se mi v rámci stavební činnosti utahat dva chasníky z Ukrajiny. Dva dny po dvanácti hodinách jsme dřeli jako koně, zmákli deset tun žuly a namíchal jsem a odvozil cca dvanáct tun betonu. Necítil jsem se úplně svěží, ale těm pětadvacítkám jsem stačil.

Ještě krom vylepšení rovnováhy při různých balančních sportech které provozuji (např. windsurfing), si namlouvám, že se mi vylepšila i manuální zručnost levé ruky. Často se přistihnu při tom, že v různých situacích raději použiji levou ruku. A to častěji nežli dříve.

Také proto jsem měl dříve tenisák (tenisový loket) jen na pravé, teď ho mám už i na levé :-).

Až se dostaví kámoška čchi, určitě na to téma napíšu celou esej. Zatím jsem snad vyčerpal vše co jsem v průběhu cvičení nashromáždil.

S pozdravem ...?... něco jako lyžařské "skol", nebo vodácké "ahoj",

Tvůj žák Václav.

16. září 2008

 © Tomáš Bezděk 2020 - Obchodní podmínky a Ochrana osobních údajů v menu / kontakt
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky